Så vem är jag!

Jag är 25 år och går Spa-programmet via högskolan. Där läser vi diverse grundläggande kurser som har med Spa och hälsa att göra. Kurser som vi läst än så länge är Idehistoria, Statestik, Anatomi & Fysiologi, Friskvårdsmetodik för SPA-miljöer, Stresshantering och kundpsykologi och nu håller vi på med Kostvetenskap - Kost för hälsa.
Under kursen Anatomi & Fysiologi så hade vi massage som praktisk del. En del av dessa får jag med mig som bra erfarenhet i mitt mål.

Min tidigare idrotts erfarenhet är inte jättestor, när jag var 16-18 så utövade jag en del friidrott och tävlade mycket. Numera har det som mest varit löpning, simning och gym. Det har jag hållt på med i ungefär ett år nu, och först den senaste månaden har jag tagit ordentligt tag i träningen och tränar 4 dagar i veckan. I kombination med att jag börjar få bättre koll på vad jag stoppar i mig så kan detta mycket väl gå vägen.

Längd: 178 cm
Vikt: 66,2 kg

Kroppsmått:
Bröst: 89 cm
Överarm Vänster: 26 cm
Överarm Höger: 26,5 cm

Midja: 77 cm
Navel: 82 cm
Stuss: 93 cm

Lår Vänster: 53 cm
Lår Höger: 53 cm

Mitt mål är att öka låren, överarmarna och brösten, samtidigt som jag ökar ungefär 6 kilo i vikt.
Det kommer krävas mycket träning och bra koll på maten, dock så vet jag att det kommer förekomma en del slarv då jag pluggar och kommer inte alltid vara hemma där jag kan hålla stor koll på vad jag stoppar i mig. Det har jag redan räknat med och vet att det snart är sommar så disciplinen kommer vara lite svackande.

Imorgon kommer jag börja blogga om min träning och det kommer handla om gymmet, då jag kommer vara där 06.30 för att träna innan skolan.

Ses då! tjo ;D



Kommentarer
Postat av: nattlampan

bra intiativ Dennis! Ska följa den:) Hade tänkt göra något liknade på min blogg fast om min kagge:)

2010-05-05 @ 19:30:58
URL: http://nattlampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0