Dag 1

Tja mitt namn är Dennis och jag har tänkt mig starta en träningsblogg här för att följa min väg till diverse mål jag sätter upp, för att komma i form och kanske till och med passera vanlig form.

Jag blev inspirerad av en mängd olika aspekter men det som fick mig att ta tag i detta var Cato Aspmo. Såg en video som min lärare visade mig på en föreläsning. I den videon pressar Aspmo sig själv från liggandes till ståendes på händerna i en rörelse. Just den övningen har jag som mål med min träning, men även att komma i så pass bra form att jag kan börja med Parkour eller Free Running.

Jag kommer att sätta upp delmål på vägen och jag kommer hitta inspiration från framförallt internet sidor som Urbanfreeflow.com och le-parkour.se men även från ett livstils magasin som heter MAN. Kompisar med tips och dylikt har jag också som källor och kommer då referera dem vid ett påhittat namn.

Jag tänkte börja genom att lägga upp lite fakta om mig, främst genom att berätta bakgrund och hur mycket jag tränar och vad jag läser för program och hur det kan påverka min träning. Sekundärt genom att mäta delar av min kropp och lägga upp resultaten månadsvis här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0