Thor

4/5
Idag examinerades vi i vårat total training pass, vi höll i det alltså.
Det gick hyffsat, man såg några saker man kunde gjort bättre osv...
Det är dock ur våra händer nu, overall så gick det bra. Nu hoppas man bara att man blir godkänd.
Vad tyckte du Lovisa som fick testa passet?

Jag och joakim och några fler från klassen var dessutom och såg Thor på bio, helt ok film med bra underhållningsvärde.
Dessutom var Chris Hemswort som spelade Thor sjukt vältränad (iaf överkroppen). Ännu en skådis som biffat till sig för en roll, andra som tål att nämnas är ju: Christian Bale, Taylor Latner och Jake Gyllenhaal. För att nämna några...

Chris träning inför filmen var basic, Träna mycket, Ät mer och sov mycket! Varierande träning i 6 mån med bland annat att bära runt på stockar och personer på filmstudion. Inte mycket maskiner utan mer fria vikter och även där variation för att inte kroppen ska vänja sig.
Maten bestod mycket av kyckling och proteindrinkar.
Lite skvaller info finns här.

Men låter precis så som man ska träna och äta, gör alla det? Nope något kommer alltid emellan....Livet! Skådespelarna har mycket tid att träna på dessutom personliga tränare och kostrådgivare som tvingar dem slaviskt att följa scheman and stuff. Bortförklaringar? Kanske...men mycket stämmer nog.

Tur man tycker det är skoj att träna ;)
Blir gymmet när handleden och knät e bra igen =)
Prognos för dagen är att knät smärtar knappt och handleden ömmar fortfarande =P

Men snaaaaart!!!! x)
Sov gott fitness people!
Keep it fit!



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tyckte att erat pass var jättebra :) Det var inte så mycket pushande som lärarens pass var(vilket jag var mycket tacksam för!), utan mer övningar där man koncentrerade sig på att göra rätt teknik. Det gillade jag :) Man blev mer koncentrerad på vad man gjorde för teknik, och inte att göra flest övningar på kortast tid. Visst man blev inte halvt död efter en lektion, fick inte andnöd eller fick men flera dagar efteråt. Jag uppskattade det =) Visst fanns det saker som kunde ha förbättras, men jag är säker på att ni får minst godkänt! =D Som jag fattade var eran logik "färdighetstränig" och jag tyckte definitivt att det var färdighetsträning av högsta grad! tummen upp!



Och jag säger som de fleste klasskamraterna sade, du skulle ha gjort bra som PT. Meeen jag kan hålla med dig i att man kan tappa intresset om man jobbar med det man älskar att göra. (Därför tänker jag inte bli kock/konditor!)

Men du är duktig på att instruera rörelser och det märks att du är intresserad av styrketräning eftersom det syntes att du var påläst.

Tycker du att det är kul att guida andra i övningarna? Du kanske kan göra det för "skojs skull" med en kamrat som vill träna upp sig, som Satu med Projekt Brorsan?



Men jag kan nästan svära på att du njöt (åtminstone i smyg!)av att få plåga dina kära kamrater/lärare/motståndare i träningstävling, eller hur? Erkänn! ;)

2011-05-05 @ 20:19:27
URL: http://ladylovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0