6/7



Detta funkar inte =P


har inte tränat på 1 vecka nu och det är mycket tungt att dra igång =P Har läst runt på olika träningsbloggar och vissa har svårt att hitta motivationen, så är inte direkt ensam men har alltid trott att jag har mer självdisciplin än så!
Ska träna volleyboll ikväll men vill nog se om jag kan lägga upp ett mer strukturerat tränings schema. Många andra har delat upp kroppen under veckan så att de fokuserar på en del av kroppen åt gången, och jag hade detsamma innan när jag jobbade som konsult på gjuteriet i svedala.

Jag tänkte mig något såhär:

Måndag: Axlar, Biceps, Mage

Tisdag: Volleyboll

Onsdag: Ben, Bröst

Torsdag: Vila

Fredag: Volleyboll

Lördag: Triceps, Rygg

Söndag: Vila

Så min idé blir att lägga upp schemat så igen, så att jag delar upp kroppen.





Det blir nog också att lägga upp nya mål så att jag kommer upp ur soffan igen, de nya målen jag tänkt mig innan detta året är slut blir:

1. Orka bänka 60kg eller mer (ligger på 40kg)

2. Bicepscurl 20kg eller mer (ligger på 14kg )

3. Kunna stå på händer (kan inte alls xD)

4. 2000m löpning på < 9min (har inte tagit tid på länge)

5. Utfall med 60kg minst 10 rep (ligger på 18kg, dock har jag inte testat max)




Nya realistiska mål tycker jag, samt att jag fått struktur på träningen och maten. Skriv gärna kommentarer om ni har någon synpunkt.

Dessutom har jag mätt min kropp igen:

Bröst: 92cm (innan 92,5) =/

Överarmar: 27cm (innan 26) =D

Midja: 77cm (innan 76)

Stuss: 95cm (samma)

Lår: 55,5cm (innan 55)

Vikt: 66kg (innan 65,3) smyger sakta upp!



Glöm inte att kommentera, uppskattar all kritik eller konstruktiv vägledning!
Tillslut mina traditionsenliga motivationsbilder:


Kommentarer
Postat av: maya

hej hej! Hmm det va bara någonting som vi slängde ihop under semestern men allt du behöver va bara:



Lite stekt kassler

Mozarella

Baby spenat

Bladsallad

Tomat

Rödlök

Olivolja



Det va nog allt tror jag. =)

2010-07-06 @ 20:33:04
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0